سید علی موسوی نژاد منو

لینک مستقیم:

کارگاه شیعه شناسی – دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

روز دوشنبه ششم مهرماه به دعوت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان جلسه ای با حضور اساتید این دانشگاه تحت عنوان شیعه شناسی معاصر برگزار شد

گزارش مختصری از این جلسه در سایت این دانشگاه منعکس شده است:

دکتر سید علی موسوی نژاد در جمع اساتید شرکت کننده در کارگاه آموزشی شیعه شناسی معاصر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کرد تا خلا وجود رشته شیعه شناسی را در کشور پر نمایند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: سیدعلی موسوی نژاد ضمن بزرگداشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه منا و گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر وجود کتابهایی در زمینه معرفی تشیع را بسیار ناکافی دانسته و اظهار داشت: متاسفانه شخصیتهای بزرگ شیعه را نویسندگان بزرگ غربی معرفی نموده اند که این موضوع بایستی مورد کنکاش و توجه بیشتری قرار گیرد.
وی از دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین دانشگاه غیرحضوری جهان خواست تا با ایجاد رشته شیعه شناسی خلا این رشته را پر نماید و افزود: اسرائیل از چندین دهه پیش با ایجاد رشته شیعه شناسی در دانشگاه تل آویو بسیار با دقت و حساسیت این موضوع را پیگیری می نماید و این جای تاسف دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم اشتباه برخی از دوستداران تشیع را بسیار بزرگ خوانده و توضیح داد: برخی تشیع را جدا از اسلام و بعنوان یک فرقه و مذهب معرفی می کنند حال آنکه پیروی از حضرت علی(ع) راه جدایی از باقی مسلمین نیست و حتی امامان ما در طول اعصار سعی در هدایت مسلمین به سنت نبوی داشته اند.
موسوی نژاد شیعه را جریانی اصیل و ریشه دار در زمان حیات نبی مکرم اسلام دانسته و ادامه داد: شیعیان با اهل سنت  اختلافاتی دارند ولی این به معنای افتراق این دو نیست.
وی در ادامه به بررسی سیر تحول شیعه و فرق شیعی در طول ادوار تا زمان صفویه و حال پرداخته و با اشاره به جریان زیدیه و انصارالله یمن انها را نمونه یک جریان شیعی در دوران معاصر قلمداد نمود.
در ابتدای این جلسه نیز دکتر بابک آل طه برگزاری نشست های هفتگی ویژه اساتید را با هدف ارتقاء جایگاه آنها دانسته و توضیح داد: اساتید دانشگاه از نخبگان علمی کشور هستند و ما موظف هستیم با برگزاری کارگاههایی با مضامین فرهنگی آنها را علاوه بر نخبگی به مرحله اساتید فرهیخته برسانیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در پایان ارتقاء فرهنگی اساتید را بسیار ضروری قلمداد نمود.

 

  • از ارسال پیام شما متشکریم . میتوانید از کد های اچ تی ام اس strong , code و a href استفاده کنید.